۱۳۹۴ خرداد ۲۸, پنجشنبه

اخبار ايران - حلول ماه مبارك رمضان برتمامي مسلمانان مبارك باد


حلول ماه رمضان، ماه تقوای رهاییبخش، مبارک باد

ماه مبارک رمضان، ماه تقوای رهاییبخش. ماهی که در آن قرآن فرو فرستاده شد تا انسان را به سوی یگانگی و رهایی هدایت کند. از این نظر رمضان ماه تطبیق با ارزشها و ایده‌آلهای توحیدی، یعنی ماه نبرد با خوی حیوانی و اجبارات بازدارنده و ضدتکاملی است. در این ماه مبارک، رهروان آیین محمد (ص) به تلاش و مجاهدتی فردی و جمعی برای صیقل زدن اراده انسانی و انقلابی خود برمی‌خیزند و کسب ارزشهای تکاملی و غلبه بر کششها و اجبارات خود به خودی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. بدیهی است که کسب این ارزشها و نیل به تقوای رهاییبخش، لازمه پیشبرد مبارزه انقلابی در پهنه سیاسی و اجتماعی است و چنین است که مجاهدین و پیروان راستین اسلام محمدی، رودر روی ریاکاری و فرمالیسم مرتجعان، با انجام فرایضی مانند نماز و روزه به انطباق هر چه بیشتر با محتوا و پیام یگانه‌ساز اسلام راه می‌برند و برای انجام وظایف مبرم اجتماعی و انقلابیشان یعنی نبرد بی‌امان برای رهایی خلق و میهن و ریشه‌کن کردن ستم و بهره‌کشی و فریب و دجالگری که مظهر مجسم آن رژیم پلید و دین‌فروش آخوندی است، عزمها را جزم‌تر می‌کنند و اراده‌ها را صیقل می‌زنند.
«روزه» سمبل نفی «انطباق غریزی» در جهت نیل به کمال و ارتقای خداگونه انسانی
یا أیّها الّذین آمنوا کتب علیکم الصّیام کما کتب علی الّذین من قبلکم لعلّکم تتّقون
ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر شما روزه مقرر شده، هم‌چنان که بر پیشینیان شما شده بود، شاید که پرهیزکار باشید.
روزه یکی از مهمترین شعائر اسلام است که در قرآن در ردیف نماز از آن یاد می‌شود. روزه محدود به اسلام نبوده، بلکه هم‌چنان که قرآن می‌گوید، فریضه‌یی است که در ادیان توحیدی پیشین نیز وجود داشته است. هدف از روزه، مطابق تعالیم قرآن، خارج شدن از جبرهای کور و غریزی و به‌کارگیری اراده برای نیل به تقوای رهایی‌بخش تکاملی است. این هدف، در قالب یک رشته آداب و سنن و اشکال سمبلیک نظیر ترک خوردن و آشامیدن عرضه شده است که به بهترین وجه گویای همان «محتوا» و فلسفه روزه است. در واقع ترک موقت خوردن و آشامیدن، بیانی سمبلیک از توان بالقوه انسان برای خروج از اجبارات و واکنشهای غریزی و خودبه‌خودی است که در جوهر خود، تقویت و بارز شدن استعداد ویژه تکاملی انسان را مد نظر قرار می‌دهد. همان استعدادی که بر حسب آن انسان، به حکم اختیار و آزادی ذاتی خویش «می‌تواند و باید» غرایز و وجوه مشترک خود با دنیای حیوانی را (که خوردن و آشامیدن یکی از مصداقهای آن است) نفی کرده و بر آن مسلط شود و ادامه دارد.....
حلول ماه مبارک رمضان را به همه پیروان آیین حنیف محمد (ص) تبریک و تهنیت می‌گوییم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر